10. maj 2013

Kirke?

Hej blog. Så er Kristi Himmelfart over, og jeg har heldigvis fri i morgen. Jeg var som sagt til 1. kommunion hvor der var rigtig mange mennesker, både til messen og festen. 
Som i kan se på det billede længst til højre, er det en teknologi-generation vi lever i. Alle små børn og store børn kredser jo omkring det lille firkantede elektronik. Yay. 
Billede til venstre er Linhs og min fælles fætter, hvis i ikke vidste det er vi sådan lidt familie relateret. 

Til sidst et flot diplom for sit kirke-engagement! Desværre er det ikke mit, men sådan et burde jeg også have. Dagens kirke snak - præsten sagde noget rigtig interessant i prædiken i dag, ja nu lyder jeg super nørdet. Vi er alle kirke-stjerner. Ligesom der findes filmstjerner, fodboldstjerner og sangstjerne er vi kirkestjerner, fordi vi går i kirke og fordi vi tror på Jesus. Ligesom de overnævnte stræber de efter noget, ligesom vi katolikker stræber efter troen, må det gøre os til kirke-stjerner. Det gør mig en kirke-stjerne fordi jeg tror på Gud, og deler min tro med hele kirke-fællesskabet som er mine brødre og søskende. Ja dagens kirkesnak! 

Maria Nguyen, aka kirke-stjernen Nhu. 

Ingen kommentarer: