21. apr. 2013

Bieber Fever, much

Hej alle sammen. Jeg vil bare lige advare jer, som ikke gider at høre på Bieber pladder, at de nok bare skal scrolle videre. Omhandlende emne er selvfølgelig selveste Justin Bieber. Det kommer nok til at blive lidt langt. Det hele startede med at da jeg fik af vide at Justin Bieber skulle til Danmark, havde jeg kun gjort mig overvejelser omkring det. Først længe efter, da jeg så NEVER SAY NEVER dokumentaren om ham, gik det op for mig hvor sød han egentlig er og så kom min indre belieber frem i mig. JEG SKULLE MED TIL KONCERTEN. Billetterne var bare udsolgt, surt show. Det var nogle måneders ærgelse, men det gik hurtigt væk. Til min 18 års fik jeg så den uvurderlig og mest fantastiske gave af min bedste veninder, 2 stk JUSTIN BIEBER billetter. Helt vildt. Kunne ikke tro det. Billetten blev byttet ud med stå pladser, så vi måske kunne komme tættere på.
Efter mange måneders vente tid, stigende spænding og drømme om den dejlige, kom dagen endelig. Cecilie og jeg havde aftalt at  være derude kl. 9 om morgen, for at få en lille chance for at komme langt op foran. Vi havde hørt de sygeste gossip om at folk jo overnattede et par dage før. Kl 9 synes jeg var rimelig tidligt, så da jeg kom derud så jeg faktisk overraskende nok ikke SÅ mange mennesker som jeg havde forventet. Ventetiden gik faktisk slet ikke så langsom som forventet. Jeg mødte mine veninder fra hhv. Fyn og Jylland, og lærte 3 nye at kende som vi stod med under hele koncerten. Stemningen derude var fed, der var musik, gratis olivia blade, svenskere og normænd, mad, tæpper og en masse skrigende beliebers. Ved et Olivia telt fik vi lige taget et billede med pap-figuren, nu da vi ikke fik lov til at møde den rigtige.
Tiden gik, fra 9 til 2 sad vi og spiste mad, gik rundt og så en masse boy-beliebers, som stortset efterlignede Justin Bieber med alt. Håret, tøjet, selv attituden (næsten) lignede det. De var ihvertfald nogle glimrende kopier og lignede selve Bieber ret godt. Pludseligt blev køen skubbet langt frem, og vi endte helt i toppen af køen og skulle stå og vente i 2 timer. Det blev pludseligt meget hektisk, for enhver bevægelse eller lyd fra parken begyndte folk at  skrige af. Der blev mast og skubbet og luften var bare ikke god. Og det var kun én af køerne. 
Jeg var ikke så glad for at blive mast frem og tilbage, og det var jeg heller ikke bleg for at sige højt. Folk gav mig bare dræberblik for det. Da kl endelig blev 17, og vi vidste at portene snart blev åbnet op blev stemningen endnu mere vild. Folk sang Justin Bieber sangene, og vagterne ville åbne før folk stoppede med at skubbe. Jeg havde min 5-mandsgruppe, som ville danne en kæde for at holde sammen. Det endte så med at jeg kom forbi vagterne først og skulle vente på de andre, før vi løb helt til den anden ende for at komme til vores pladser. Heldige os, for der stod kun en række foran os før man kom til hegnet af de almindelige ståpladser. Der var næsten helt tomt, og vi var nogle af de første der kom ind. Vi kom endda til at stå foran nogle, som havde stået foran os hele tiden. Hæhæ. Parken blev stille og roligt fyldt op. Kaos begyndte at vokse. 


Det gik så til, at vores 5-mands gruppe blev splittet op. Så jeg endte med at stå med søde Luna. Vi lærte så andre beliebers omkring at kende så der ikke ville være ballade og bitchfights og sådan. Fordi folk skubber og maser, og MANGE besvimede hele tiden! Det vat også svært at få vejret. Vi fik mast os helt foran, sådan at vi kunne støtte os op af hegnet. Rart. Så vi stod helt forrest i ståpladserne. Ret godt gået og heldigt, i forhold til at det er ens første koncert. Det var både min og Lunas første gang. Vi var ret bange og nervøse begge to, men det klarede vi vidst fint. Der gik seriøst 100 år før Justin Bieber kom på scenen. Der gik næsten en time mellem opvarmningen, som Christopher stod for. Jeg filmede for det meste, og det tager for lang tid at uploade videoer så resten bliver dårlige billeder. Da Justin Bieber endelig kom, blev stemningen bare helt vildt. SKRIGE LYDE HELE TIDEN. Jeg blev næsten døv og hæs. Det var måske lidt for meget for mig, fordi jeg er så sart. Men det blev alligevel det hele værd, fordi man stod så "tæt" på ham. Ca 100 m eller mindre ville jeg give et bud på. Der blev heldigvis ikke skubbet SÅ meget under selve koncerten. Tårer strømmede ned på adskillelige kinder, og også min egen af synet af selveste Justin Bieber. Det var jo surrealistisk, at være i samme rum og se ham med egne øjne. Den følelse. Og høre hans stemme. Ja, man blev et øjeblik fyldt med fred i sindet. Ja nu snakker jeg sort. Man kan ikke se SÅ meget på billederne, men ja. Lorte iphone kamera.


Der var mange sange, og også mange gamle sange hvilket var dejligt at høre. Jeg havde jo glædet mig allermest til One Less Lonely Girl, da det er min yndlings sang af ham. Den kom, og rygterne siger at han kun vælger brunetter som er lavere end ham. Min chance er ødelagt, men han siger jo selv at vi bare skal BELIEVE. Pigen der blev valgt er i følge rygterne en nordmand eller svensker. YAY.
Der blev sunget til mange af sangene og der blev skreget hele tiden. Mine ører. Seriøst, har stadig tinitus det er helt vildt og det gør ondt. Stemmen skal plejes. Her kommer mit yndlings del af One Less Lonely Girl. 

Showet fortsatte og sluttede af med at brag. Fyrværkeri og virkelig flot lysshow og det hele. FEDT og gennemført siger jeg. Under den sidste sang, Believe, havde alle i hele parken skilte oprejst hvor der stod Proud, sådan for at vise at vi er stolte af ham. HELE parken var præget af god stemning. Og det var så sørgeligt da det hele var slut. Kunne slet ikke tro det. 
Det var så smukt! Jeg synes selv, at når jeg kigger billederne igennem virker det længere væk. Men det er fordi kameraet bare zoomer ud. Han sang også BABY. Årh. SO SWEET. In the end, så fandt vi alle vores venner igen. Alle japserne, og trafikken var HELT kaotisk i det indre Østerbro. 
Pigerne, altså 5-mands gruppen som jo blev splittet. Vi ligner grise. 

Thuy og Quynh. 

MASSER af Beliebers i byen. 

Det var et langt indlæg, men godt og grundigt beskrevet. Tak for en god koncert til alle beliebers. Maria Nguyen xx 




Ingen kommentarer: