17. nov. 2011

Make a difference

Tumblr_ltm0e0vgu31r2xwf4o1_r3_500_large

Tumblr_luo370vlmw1qfdq10o1_500_large


Give a man a fish; you have fed him for today.  Teach a man to fish; and you will not have to listen to his incessant whining about how hungry he is
Dette citat er noget af det bedste jeg har hørt. Overvej sammenhængen i det? Istedet for vi måske bare giver penge til de fattige lande, hvorfor ikke tage derned og lære dem en masse? Det er derfor jeg beundrer de personer som tager til Indien for at arbejde FOR INGEN PENGE? Men jeg har hørt at man skal være mental forberedt, for ellers kan man ikke klare det barske liv..

Første gang jeg hørte om dette citat var i samfundsfag eller geografi i 9. klasse.. Og her i dag kom jeg i tanke om den igen. og blev nød til at vise jer citat.

Peace, Love and Harmony
Maria Nhu

Ingen kommentarer: