22. aug. 2013

Vietnam pt 3 - Turene

Hej blog, jeg vil gøre indlægget mindre kedeligt. Så mindre tekst og flere billeder i et billede og kort beskrivelse. Jeg vil i indlægget fortælle om selve de ture rundt i landet vi var på, for denne gang fik vi lov til at komme lidt rundt og være lidt mere turist agtige!

Første destination: NHA TRANG 
Destinationen Nha Trang besøgte vi lidt flere gange end 1 gang, nærmere blev det 3 gang. 1 gang var i hvert fald ikke nok for den palme-strand-by-turist-attraktions-sted-sultne Nhu. Jeg ville have mere første gang jeg så det, og så solgte de Forever21(bonus) og havde et center med aircondition+KFC. Jeg faldt pladask for byens charme og nok palmer. Til dem der følger mig på Instagram har i nok set de lækre palme billeder, som også bliver postet her. Men det var en virkelig skøn by og jeg vil virkelig anbefale at tage forbi der for stranden og vejret er absolut AMAZING. Men første gang vi var der, var med hele den store familie, så de kedede sig hurtigt og vi tog på en anden strand - Bai Dai, som også var fantastisk.
Nha Trang 2. gang - Vinpearl Land med familien, og så lidt luksus tid. Det er virkelig en smuk by om aftenen. 
Tag et kig på dette fantastiske panorama billede! Man kan da ikke andet end at elske byen!!!!!!!! :-) 
Nha Trang 3. gang var med den anden familie fra DK vi rejste med. Vi skulle lidt på eventyr, nemlig ud og dykke! Det var SÅ fedt, men jeg må indrømme jeg var virkelig tæt på at give op inden jeg skulle derned. Det var bare så fantastisk, en hel anden verden at møde. Ligesom i serien H2O som jeg rigtig godt kan lide :i Derudover var vi også i Mudderbad og Mineral vand-pool, virkelig en lækker oplevelse. 

Anden Destination: Bjergene(ikke en rigtig en, men stadig væk) 
En af dagene ville mine fætre og kusiner have mig og min bror oppe i bjergene for at se små vandfald som jeg har set på min fars billeder. Det kunne være rigtig farligt, så min mor var ikke så tryg da hun gav os lov og ærlig talt er det ikke noget jeg har lyst til igen. Det var virkelig hårdt at gå igennem bjerg vejen og vejen på knallert derhen var bare så lang. Men vi fik alligevel en god oplevelse ud af det. 

Tredje destination: Hoi An
Hoi An er en fantastisk by, som jeg helt sikkert mangler at se så meget mere. En by der byder på SÅ meget. De har utallige mange skrædder-butikker som kan lave en kjole til dig på mindre end en dag! Derudover så er den rigtig kinesisk-inspireret og har flotte lanterne/kinesiske lamper hængende overalt. Ligeså snart mørket ligger på begynder byen at lyse op af de smukke lanterne. Udover de hængende lanterne er der også mulighed for lanterne i vandet, som virkelig var smukt! Den var så hyggelig, at turister cyklede rundt i byen. Jeg fik lov til at snorkle derhenne. 

Fjerde destination: Da Nang 
Da Nang lå ikke særlig langt fra Hoi An, så der skulle vi også en tur hen. Hold da op Da Nang havde flotte veje og broer! Seriøst, google det før i tror på mig! Men vi fik ikke set så meget af selve byen for vi befandt os oppe i bjergene i Ba Na Hills (lol). 

Femte destination: Saigon 
Saigon eller Ho Chi Minh City, call it whatever you want to. Saigon er godt nok en travl by, knallerter over vejen. Det er ligefør jeg heller vil begå selvmord(overdrivelse) end at gå over vejen, for man ville dø begge veje. Men okay god shopping var der overraskende, fik et par hvide converse med hjem.. Weeeehooo :) 

Sidste destination: Lufthavnen og hjem. 

Det har virkelig været en oplevelsesrig tur og jeg har åbnet øjnene op for hvordan folk egentlig lever på den anden side af jordkloden. Verden er lille, men der er stadig folk der lever næsten 50 år tilbage. En uvant verden gør at jeg egentlig vil tænke mere over hvor luksus vi egentlig har det. Hvad er det at klage over, når vi bliver mobset over kold mad eller koldt vand i bruseren. Jeg vil ikke sætte mig selv i god lys, fordi jeg er jordens mest dovne pige men jeg har tænkt over det mere og vil prøve at ændre mine rutiner. Jeg ankom meget mobset over alt dernede, men forlod med et kæmpe smil på læben og tårer i øjnene. Jeg kan godt forstå hvor hårdt det er for min mor, at hendes egen mor bor så langt væk og at hun altid længes efter at komme derhen. Jeg ville heller ikke kunne klare det selv. En anden ting jeg IKKE vil savne er dyrene (udover min hundehvalp) og at sidde på gulvet at spise, men gosh, det var hyggeligt alligevel. Det var alt for Vietnam turen, i er sikkert også blevet godt trætte. Men hvis i får muligheden, så tag derned og oplev en anden verden. Maria Nhu







Ingen kommentarer: