8. aug. 2013

Vietnam pt 2

I Vietnam bor min familie jo i et hus, og det er helt anderledes indrettet i forhold til danske huse. Det handler om udseendet og indeni kan være ligemeget. Udefra skal det være flot og stort men indeni slet ikke betyder noget for dem.. Uden på kan huset være anlagt rigtigt flot, mens der indeni er få møbler og bare tomt. Der er slet ingen personlighed over det eller noget, meget tomt. Mange af dagene lå vi bare og døsede den af, ellers legede vi med familien.



Da vi boede ude på landet, var der ikke så mange huse. Men et andet syn dominerede, nemlig synet af mange bjerge. Det er vi jo slet ikke vante til her i flade Danmark. 


Og nu til det spændende! Jeg gik jo glip af et fantastisk bryllup her i Danmark (jeg har hørt så meget godt om det), og blev ret øv over at gå glip af den chance! Men i Vietnam skulle min fætter også giftes, så jeg glædede mig naturligvis men var slet ikke klar over hvor anderledes et bryllup i Vietnam kunne være! For det første varede brylluppet over to dage, for det skulle først fejres hos pigens hus og derefter mandens hus. Brylluppet foregik i deres hus/forhave hvor der var en masse stole, borde inkl. en scene. Da folk ankom skulle brudeparret stå foran og modtage alle gæsterne, som bare skulle sidde random. Der var virkelig ingen struktur i det for jeg endte med at sidde virkelig blandet, og det er vi ikke vante jeg. Der plejer at være børnebord, voksenbord osvosv. Da gæsterne så var ankommet skulle vi lykønske brudeparret ved at skåle. Inden jeg vidste det havde de drukket et glas vin tror jeg og skåret kagen! Så begyndte karaoken som var ALT for højt, vi kunne overhovedet ikke høre hinanden. Maden var faktisk rimelig god, men det gik alt for stærkt. Retterne kom oveni hinanden, og så havde hver bord en slags komfur som var syg varm fordi brylluppet foregik i middags timerne. Jeg troede jeg skulle dø et øjeblik! Det klammeste var at folk bare smed skrald, madrester og dåser ned på jorden. Der kom ingen tjenere og samlede skralden. Desuden smeltede isterningerne så hurtigt og sodavandet blev hurtig alt for tynd. Så der gik knap 3 timer og brylluppet var færdig. Jeg synes godt nok at det var et kedelig bryllup, mens vietnameserne synes det var skide skægt! 
Jeg tog bare en min lilla kjole på og et par hæle. BUM jeg var mega høj ift de andre! 

Folk har slet ikke så fint tøj på!

En ting jeg elskede nede i Vietnam var alle de eksotiske frugter de havde. Nogle som jeg jo slet ikke havde smagt før. Det var en fest for mine smagsløg og en fest for min mave at få alle de frugter!
Deres bananer var godt nok små i det, men hold da op hvor smagte de bare godt! 

En anden sjov ting er deres kurs! Den er jo helt vanttig, jeg tror man siger at 1 DKK svarer til 3000 Dong ca. Så jeg gik rundt og følte mig rig, mens jeg havde like 3 DKK i lommen... Hehe. 

Allerede dagen efter brylluppet tog vi hele(næsten) familien til Nha Trang, som virkelig er min drømmeby! En storby med strand, skyskrappere, centre og turister. Jeg ved ikke hvorfor, men blev bare så glad hver gang jeg så hvide mennesker.. I Nha Trang badede vi i den lækre strand allerede kl. 10 om morgenen. Hold da op hvor dejligt! Senere tog vi i deres center og nød airconditionen og igen senere tog vi så til en anden strand som også var virkelig lækker. Jeg elsker jo palmer og blev overglad da jeg så den lange række palme dernede! Der var virkelig skønt! 







Søde kusiner, mor og bror. 


Utrolig flot med at stranden ligger lige ved bjergene. 


Strandene var virkelige dejlige og det var en dejlig dag med hele familien! God mad og meget hygge! De næste indlæg kommer til at handle om lidt flere turist baseret steder! Så det ville jeg glæde mig til, hvis jeg var jer. Ej hihi. Hvis i er trætte af at høre om det, så bare skip det og kig på billederne. Hehe 
Knus Maria Nguyen 




Ingen kommentarer: