21. jul. 2012

Just something in my mind

"Elsk ikke på grund af, men elsk på trods af."


Dette citat er ret interessant. Jeg er jo kristen og går i kirke hver eneste søndag, men når det kommer til prædikerne, lytter jeg aldrig efter. Der har dog været en enkelt eller to undtagelser. Sidste år var der en præst, hvis prædike fangede mig så meget, at jeg faktisk lyttede efter. Han kom med dette citat, som fik mig til at tænke. Alt i alt handler det jo ikke kun om at elske nogen, bare af en nogle grunde. Selvfølgelig elsker man en person ud fra nogle egenskaber, som personen har, idet de gør en glad. Men en person har jo ikke kun ikke gode sider, det ville stort set være umuligt. Derfor er det vigtigt at acceptere nogen og se bort fra de knap så gode sider. Det er klart nemmere at elske en person på grund af egenskaber vedkommende har, men vil det egentlig holde på længere sigt, tænker jeg? Jeg vil tro, at hvis man har lært at acceptere de negative sider, selvom det ikke altid er det letteste at gøre, så kommer man langt. 



Ingen kommentarer: