8. jan. 2014

Complete my journals

Jeg har igennem ti uger fulgt Justins Biebers music-monday eventyr, hvor han udgav en sang hver mandag. På en rejse på ti uger overraskede Justin Bieber mig gang på gang, med hvor meget talent drengen har. Jeg har på magisk vis forelsket mig i alle hans sange, da de er ubeskrivelige gode. Hver mandag morgen, mens jeg lå i sengen så jeg en masse statusser som indikerede udgivelsen af den nye single. Selvfølgelig skulle jeg høre dem med det samme, og hele vejen i bussen til skolen og hjem igen. Han har for et stykke tid siden, udgivet det fulde album og de resterende sange er også vældig gode. Hans album Journals er fyldt af sange hvor mine ører bare smelter helt ved lyden af guitaren eller et catchy beat. Jeg vil anbefale jer at høre albummet og her er et udpluk af mine favoritter (det skal lige siges, at det har været meget svært at vælge)! Listen up ladies. 

Jeg ved ikke om de fleste af jer har set musikvideoen til denne, men hold da op, den er rimelig sexet. Foruden den sexede video, er det guitaren og hans stemme der gør alt arbejdet. Man kan virkelig igen mærke en kæmpe forskel på det sidste album og på hans første single. I modsætningen til (jeg siger det med ingen had, men) One Directions albummer, hvor stilarten minder utrolig meget om hinanden og alle sangene stortset har det samme catchy melodi eller stilart. 

I den 5. mandag udgav han Bad Day (overskriften lyder vidst bekendt) men åhh, hvor jeg elsker denne sang. Igen guitar-spillet og hans stemme. Jeg kan ikke sige andet, end at man næsten får eargasm, hvis man kan sige det. Dog det eneste minus, er at sangen er ret kort. 

Roller Coaster er bare en vild catchy sang, som også bliver spillet aller sidst i Believe movien, som jeg vil komme ind på senere. Der er lidt mere gang i den her sang, i forhold til de andre. 

Change Me er nok den roligeste sang i hele albummet. I modsætning til de andre sange, hvor jeg nævnte at guitaren fangede mig, så er det her det smukke klaverspil. En rigtig akustisk sang, hvor der klaver, vokal og lidt effekter tror jeg vidst. Det passer bare så godt sammen. 

Ja, der fik i en omgang Bieber-fever, men jeg kan virkelig ikke lade være med at anbefale jer en omgang kvali-musik da jeg synes hele albummet er fantastisk stykket sammen. Det der aller først fangede min opmærksomhed i 9.klasse var hans tekster i sangene. Jeg kunne genkende de scenarier han beskrev, don't get me wrong, men jeg tror flere af jer har det på samme måde. Jeg blev derfor ved med at lytte og sangene, ja, de blev bedre og bedre. Hvad kan jeg sige? Drengen har et kæmpe sang-talent. Foruden stemmen og udseendet, så er det helt oprigtigt at han selv skriver mange af sangene i forhold til hvad jeg troede, og i forhold til mange andre kunstnere. Jeg så nemlig Believe movien, som fortæller at Justin Bieber i bund og grund er en dreng, der sidder på et værelse og skriver alle sine oplevelser og tanker ud. Filmen fik mig til at føle helt nostalgisk, i forhold til koncerten. Jeg ærgrer mig over at de ikke viste flere filmklip fra hans verdensturné, men ellers var den virkelig god til at få en bedre forståelse af ham. 
Med hensyn til at han går på pension, så tror jeg ikke helt på at drengen bare stopper med min musik karriere. Jeg tror, at han skaber stemning og spænding, og bare har brug for en pause. Intet andet. 
Jeg håber at mit indlæg, vil få jer til at høre hans sange. Jeg garanterer for at man ikke kommer til at fortryde det. Det er som massage for ørerne, haha. Jeg håber i har en god onsdag aften, det har jeg med mine eksamens forberedelser. // M 


Ingen kommentarer: