18. jun. 2013

Wedding#2


Hej blog, nu kommer min bryllups beskrivelse nr 2. Undskyld det tog så lang tid, men har haft så travlt for tiden. Dvs jeg ikke har orket at blogge, selvom jeg ikke sidder og laver noget #honesthour. Det skal også lige siges, at jeg har lånt uden tilladelse, nogle af billederne fra nogle fra familien. Tihi. 

Det var et meget traditionelt bryllup, som indebærer at have en rimelig lang ceremoni i starten med for mange mennesker i et proppet hus, og som skal præsenteres for hinanden. Som i kan se på de øverste billeder, har jeg nemlig en rød vietnamesisk national kjole eller dragt, og det var skam ikke kun mig der havde den på, min mor, tanter, kusiner og andre kvinder til ceremonien bar dette yndige stykke tøj. 

Efter ceremonien skulle vi afsted til kirken, som var rigtig fint lyserødt pyntet op med rød løber i midten. Det var et rigtig smukt stykke musik der blev spillet ved indgangen, og det så rigtig godt ud da min kusines far(min onkel) skulle følge hende op af gangen. Messen var lang og kedelig. Desuden var den også på vietnamesisk, ja det forklarer det hele. Det lykkedes mig og min bror at halv-sove, og jeg skiftede min kjole til en tulipan kjole fra Asos som er lilla. Ja, jeg varierer ikke så meget omkring farvenuancen. Der blev pustet med sæbebobler og kastet med ris, og så gik den på transport til Allerød hvor festen blev holdt. 

Festlokalet.. Festlokalet.. Festlokalet var nok et af de smukkeste steder jeg har været til bryllup i! Det var så smukt! Indendørs springvand og træer. Masser af plads. Lyserøde toilletter. Flere etager(som ikke blev benyttet). En flot scene og smukke blomster. Hold da op jeg nød at være der. Den eneste ulempe var at bordene var så tætte på hinanden så man skulle tage en rimelig omvej nogle gange. Det bedste var om aftenen, hvor lysene på træet blev tændt. Det var virkelig hyggeligt, fordi det føltes som om at man var udenfor, mens man rigtig var indefor. Sådan en udendørs-indendørs paradoks. Men træerne fik det hele til at blive meget highschoolmusical3-agtigt eller på de spanske gader. Det kunne jeg mægtig lide! Maden  der blev serveret var ikke det vildeste for mit vedkommen. Jeg er ikke så meget til rejer og andre havdyr, og gæt hvad. Næsten over halvdelen af mad indeholdt rejer. HipHurra. Og desuden var der heller ikke så meget mad, for det gik ret hurtigt før maden var væk og man havde kun nået at få en smule af den. Hiphurra. :) 

Men underholdningen var rigtig fin, en masse indslag på scenen som var hyggelige, og "de 5 hunde" som vi kalder os selv (Huan, Nam, Charlotte og Linh) var på scenen hvor Huan sang.. Det gik ok, men ikke helt så godt som det gjorde den gang til brylluppet sidste år. Ellers var de andre (voksne) som sang super gode, at det var forfærdeligt for os, Ej, vi er kun underholdning. :3 

SÅ til noget jeg var meget meget meget begejstret over var hvor god kagen var. Det var nok en af de lækreste kage jeg nogensinde havde smagt! Med fondant, hvid chokolade og hindbær creme i. Den var SÅ god, virkelig god! Tjenerne var mine venner igen, og de var virkelig dødtrætte i løbet af aftenens hårde tjenester. Og brudevalsen var rigtig smuk..! Natten fortsatte idet der kom et band som spillede nogle sange så man kunne danse. Det var lidt akavet, fordi der var så meget lys... Men ellers blev der hygget og festet lidt. 

Det blev igen et lidt langt bryllups indlæg, men der er bare så mange detaljer jeg ikke kan undvære. 
Maria Nguyen 


3 kommentarer:

Alex sagde ...

flotte billeder og rigtig fedt indlæg :-D kan godt lide når i skriver lange indlæg som disse hehe, keep it up!

g sagde ...

ej tak!! :)
men det er jeg super glad for at du kan!! så vil jeg overveje at skrive flere lange indlæg.. måske.

Christopher Høirup sagde ...

OMG er bare jeres største fan!!! :O Elsker alt hvad i skriver om, læser den hver dag!!! :-) i er de bedste Linh Og Nhu! :D :D :D :D